Facebook

Program

Ivan Ženatý a Ensemble 18+

Datum ne 25. 08. 2019 Čas 19:00 Místo Klášter Rezervace vstupenek Rezervace

Slavnostní  koncert XXIV. ročníku festivalu  VRCHLABSKÉ HUDEBNÍ LÉTO

VIVALDI MORZIN IN MEMORIAM,

koncert připomínající výjimečnou hudební spolupráci mezi hrabětem Václavem Morzinem a Antoniem Vivaldim...

Za zmínku stojí dopisem Antonia Vivaldiho potvrzené věnování právě Il Cimenta, obsahující slavné Čtvero ročních dob, vrchlabskému hraběti Morzinovi. Letos jej uslyšítě ve vynikajícím podání Ivana Ženatého v doprovodu Ensemble 18+!

 

                 GENERÁLNÍ PARTNER 

Vstupné: 200 - 300 Kč, slevy pro seniory a studenty 20%

Děti do 12 let  50 Kč.

PŘEDPRODEJ ZAHÁJEN!

 

PROGRAM:

______________________________________________________________
Johann Friedrich Fasch (1688 - 1758)  Gavotte in D (ze svity D dur, FaWV K:D16)  

Antonio Vivaldi / František Jiránek (1698-1778) Koncert D dur  (RV Anh. 8 / Jk Ap. 1) Allegro - Adagio - Allegro

Johann Anton Reichenauer (1694-1730) Suite Nr. 2 B-Dur  Ouverture (Adagio, Presto) - Bourrée (Allegro) - Aria (Andante) - Gavotte - Menuet - Duetto

Přestávka

Antonio Vivaldi (1678-1741) Il cimento dell'armonia e dell’inventione, op. 8 Le quattro stagioni  (Čtvero ročních dob)                                   Koncert pro housle a smyčce č. 1 “Jaro” E dur Allegro. Largo. Allegro (ptáci, potůčky, pastýřská idyla, venkovský tanec)
Koncert pro housle a smyčce č. 2 “Léto” g moll Allegro non molto. Adagio e piano. Presto (Zefyr, Boreás, klid, komáři, bouřka, vichřice)
Koncert pro housle a smyčce č. 3 “Podzim” F dur Allegro. Adagio. Allegro (tanec, žně, opilý spánek, lov, útěk)
Koncert pro housle a smyčce č. 4 “Zima” f moll Allegro non molto. Largo. Allegro (chlad, vítr, déšť, krb, na ledě)

 

IVAN ŽENATÝ

Houslový virtuos Ivan Ženatý opakovaně hostuje se slavnými mezinárodními tělesy jako je BBC Symphony Orchestra London, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Berliner Symphoniker, Orchesta Nacional de Madrid, ale i předními českými orchestry jako je Česká filharmonie, FOK či Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Velkou pozornost vzbuzují také sólové a komorní projekty Ivana Ženatého (kompletní Bachovy sólové sonáty či Beethovenovy a Brahmsovy sonáty z posledních sezón). Svým mimořádně bohatým repertoárem zahrnujícím přes padesát houslových koncertů oslovuje široké publikum, aniž by na okamžik opustil svět klasické hudby. Kromě samozřejmé technické perfekce bývá oceňován jeho vkus pro styl a podmanivá krása tónu.

Svou profesionální kariéru zahájil Ivan Ženatý účastí ve finále Čajkovského soutěže v Moskvě, po které následoval debut s Českou filharmonií pod vedením Libora Peška, vítězství v soutěži Pražského jara a laureátský titul Mezinárodní tribuny mladých umělců UNESCO. V roce 1990 debutoval Ivan Ženatý v Londýně, 1991 v Berlínské Filharmonii a Concertgebouw v Amsterdamu, 1994 v Tokyu, 1996 v New Yorku a Buenos Aires. Hrál společně s Yehudi Menuhinem, Yo-Yo Ma, Serge Baudo,Valerijem Gergijevem, Andrejem Boreyko, Nevillem Marrinerem a dalšími.

Hudební výraz Ivana Ženatého ovlivnila nejvíce osobní setkání s Nathanem Milsteinem, Ruggierem Riccim a Andre Gertlerem, výraznou změnu v jeho hudebním myšlení inicioval prof. Bezrodnyj na Čajkovského konzervatoři v Moskvě. Největší význam ale měly pro Ivana Ženatého soukromé lekce u Josefa Suka a následná dlouholetá spolupráce vrcholící vystoupeními na Würzburger Mozart-Festspiele, Pražském jaru a kompletní nahrávkou děl W. A. Mozarta.

 

ENSEMBLE 18+

Komorní klasicistní orchestr Ensemble 18+ se specializuje na poučenou, ale neortodoxní interpretaci hudby "nejen" 18. století, jak vyplývá z jeho názvu. V uplynulých sezónách soubor zrealizoval několik vlastních koncertních řad zaměřených žánrově na hudbu přelomu pozdního baroka a klasicismu až po raně romantické autory, ale v jeho portfoliu nechybí ani hudba mladších období. V komorních dramaturgiích prováděných bez dirigenta v tomto směru spolupracuje s předními českými sólisty - hobojista Vilém Veverka, harfenistka Kateřina Englichová, houslisté Ivan Ženatý, Roman Patočka a Bohuslav Matoušek, klavírista Karel Košárek, klarinetista Milan Řeřicha a další.

Češi jsou nejhudebnější národ v Německu, ne-li v celé Evropě, 

zapsal si do deníku anglický hudební historik, pedagog a skladatel Charles Burney roku 1772 na svých cestách.

Podíváme-li se na hudební mapu Evropy 18. století, nezbývá, než mu dát za pravdu - v každém větším městě, ve šlechtických rezidencích, divadelních orchestrech, ve všech významných hudebních centrech působili čeští hudebníci. Vnesli do evropské hudby osobitý tón, mnohé technické i výrazové novinky a inspiraci melodikou české lidové písně. Navíc každá doba měla a má svůj "bigbeat", který nenechá posluchače v klidu a doslova jej zvedá ze židle. A to je případ i hudebních stylů mezi barokem a romantismem. Zahrnují mnoho odstínů dramatičnosti a provokace. Hudba má veřejně či soukromě bavit, dojímat, nabíjet energií. A přesně tuto atmosféru Vám o dvěstě padesát let později chceme zprostředkovávat na našich koncertech. Přijďte se pobavit i zasnít, uvolnit při setkání s krásnou hudbou. Těšíme se na vás!

Partneři

ATL Elektro hudy.cz Pekviz Caffé Botta Havex auto Kozí plácek 127 Hendrych U Zvonu Hotel Labuť Jona drinks CAPARTI Srub pod Medvědínem ČEZ ACR design Kavárna 7 štítů profi-sklo.cz Light Guide Systems